Gradska knjižnica i čitaonica Petrinja

 

 

Piši da te razumiju,
govori da te slušaju,

čitaj da odrastaš.
 
             L.C. Powell


 

facebook-logo 400x400

logo 175

Izgradimo zajedno novu knjižnicu.
Donacije na:
HR9424020061500036697
više...

 

 

 

 

 

 

  Plan rada igraonice "Košnica" 2017.
siječanj  
 

Zima
- razgovori uz slikovnice
- što je sve potrebno znati o zimi?
Zima je godišnje doba koje slijedi iza jeseni, a prije proljeća. Priroda miruje- drveće i biljke prestaju rasti, neke životinje spavaju zimski san ( medvjed, vjeverica), a neke se sele u toplije krajeve ( ptice selice ). Zimi je hladno, pada snijeg, oblačimo se toplo- poticanje djece na razgovor o odjeći koja potrebna za zimu, koje su zimske radosti i sl.
- izrada snjegovića ( kolaž papir, škarice, ljepilo….)
- opremiti u igraonici kutić liječnika - prikupiti sve što je potrebno da bi se djeci omogućila što kreativnija i kvalitetnija igra liječnika ( razne kutijice od lijekova, pribor za liječnika, liječničke kape, maske rukavice, zavoji vata, flasteri krevetiće za lutkice, kolica za liječnika, plakati i dr..)

U susret maškarama
- razgovor uz slikovnice
- što sve trebamo znati o maskama?
- ljudi stavljaju maske da bi nakratko glumili da su netko drugi. Maske stavljamo u vrijeme maškara….poticanje djece da govore koje maske žele i zašto…
- izrada maski tehnikom kaširanja ( baloni, ljepilo za kaširanje, škare, karton za dodavanje dijelova na masku, bojanje temperama, ukrašavanje perlicama i šljokicama).

   
veljača  
 

Maskenbal
-u veljači nastavljamo s aktivnostima vezanih za maškare
-priprema i dogovor s roditeljima za radionicu ( predbilježba, dogovor o izboru kostima i o potrebnom materijalu i sl.)

Vesele ovčice - radionica za djecu i roditelje (14. veljače)
- izrada kostima za našu djecu koja sudjeluju u povorci
- za kostime nam je potrebno:
dotrajale majice s kapuljačom u jednoj boji po želji, vata za runu, ljepilo ( silikonsko, drvofiks ili neko drugo… ), hamer papir za izradu ušiju ovčici…

Sudjelovanje maskirane djece igraonice u maskiranoj povorci. (18. veljače)

Životinje zimi - pingvini
- razgovor kroz slikovnice o životinjama koje žive na sjevernom polu tj. koje su to životinje koje dobro podnose hladnoću i vole zimu ( pingvini, sjeverni medvjed… ) kako se te životinje hrane i griju na hladnoći.
- djecu poticati na uočavanje nekih osnovnih karakteristika i obilježja pojedine životinje i dr.
- ponuditi razne dječje enciklopedije i slikovnice sa životinjama koje žive na sjevernom polu. Zajedničko pretraživanje i opisivanje pojedine životinje…
- izrada pingvina ( kartonske rolice, tempere u crnoj, bijeloj i narančastoj boji, karton za izradu dijelova, škare, ljepilo… )

Ptice stanarice
- razgovor, što sve trebamo znati o pticama. Ptice su životinje prekrivene perjem. Imaju krila i kljun. Ženke nesu jaja iz kojih se izlegu maleni pilići i sl. Neke su ptice selice. Zimi odlaze u toplije krajeve u potrazi za hranom. Ptice koje se zimi ne sele u toplije krajeve zovu se STANARICE. Koje su to ptice stanarice, poznamo li koju pticu?  Kako se ptice stanarice prehranjuju zimi, možemo li im kako pomoći da dođu lakše do hrane, kako i gdje se griju…
- ptičica – izrada ptičice od kartona, dodavanje perja i drugih dijelova ( kolaž papir, škarice, ljepilo…)
- kućica za ptice –  izrada kućice za ptice gdje će djeca gotovu kućicu ponijeti kući i postaviti na prozor ili balkon i ostaviti ptičicama zrnje i  slamice da se griju ( potrebno nam je tetrapak od mlijeka ili soka, kolaž papir, ljepilo, slamica za krov i dr. )

   
ožujak  
 

 U iščekvianju proljeća
- razgovori o promjenama u prirodi te na taj način djeci nagovijestiti dolazak proljeća.
- razgovori uz slikovnice; – što trebamo znati o proljeću? Proljeće je godišnje doba koje slijedi iza zime, a poslije njega dolazi ljeto. Priroda se budi. Dani postaju topliji, dulji, sunčaniji… Životinje se bude iz zimskog sna ( medvjed, vjeverica ), dolaze nam ptice selice ( lastavice, rode ), poticanje djece na uočavanje promijene u prirodi ( drveće polako dobiva listiće i pupoljke,livade su pune cvijeća ).

Prvi vjesnici proljeća
-razgovori uz prigodne slikovnice, pjesmice, brojalice u kojima djeca doznaju koji su vjesnici proljeća ( visibaba, cica- mace, ljubičice, jaglaci…).
-obratiti djeci pozornost da su proljetnice zaštićene biljke i da se ne smiju brati. Objasniti djeci da to cvijeće treba gledati, mirisati i veseliti mu se.
-slikanje proljetnica - cica mace ( crni flomaster, tempera… )
-crtanje proljetnica ( flomasteri )
-izrada zumbula ( rolice od kartona, salvete u raznim bojama…)
-izrada narcisa ( karton, papirnate čašice  za kolačiće, ljepilo, škarice…

 U susret Uskrsu
- razgovori i aktivnosti  uz slikovnice, priče u slikama, pjesmice, igrokaze – kako se u mojoj obitelji slavi Uskrs?
- izrada čestitaka za roditelje ( hamer papir- kartice….)
- ispisivanje čestitaka za pojedino dijete
- slikanje – moja pisanica ( crni flomaster, vodene boje )
- izrada zeca (  smjesa za kaširanje, baloni, karton za dodavanje dijelova, tempera…)
- oslikavanje pisanica ( stiropor jaja na štapiću, razne sjemenke, ljepilo, tempere, šarene salvete… ). Djeca pisanice nose kući kao dar svojim roditeljima.
- zec – prigodna životinjica u našoj igraonici, donijeti žive zečiće kako bi se djeca mogla bolje upoznati sa ovom umiljatom životinjicom.

Lutkarska predstava za djecu i roditelje povodom Uskrsa

   
travanj  
   Aktivnosti vezane uz godišnje doba – proljeće.
- razgovor uz slikovnice- kakve je boje maslačak? Obratiti pozornost na boju i strukturu i na taj način pomoći djeci da lakše opišu maslačak.
Maslačak
- maslačak ima stabljiku, listove, žute ovalne latice, pelud u njima…
- slikanje maslačka ( tempera )
Tratinčica
- razgovor uz slikovnice; Što trebamo znati o tratinčici? To je cvijet koji najintenzivnije raste u proljeće, travnjaci su puni tratinčica, pogotovo parkovi. Pomoći djeci uz pomoć pitanja i slika na lakše opisivanje- koje boje i strukture. Tratinčica ima stabljiku, listove,bijele ovalne latice, pelud u njima…
- izrada tratinčica ( kolaž papir )
   
svibanj  
 

Stanovnici livade - život u travi
- razgovor uz slikovnice- Tko živi na livadi, odnosno u travi? Poticanje djece na nabrajanje tih sitnih životinjica navodeći ih pitanjima, slikama slikovnicama i dr. U travi žive leptiri, bubamare, puževi, mravi…
Što trebamo znati o kukcima?
Uz pomoć plakata,kalendara, slikovnica, priča, djeca su lakše opisivala i doznala karakteristike pojedine životinjice. Kukci su sićušne životinjice. Imaju obično šest nožica i dva para krila, ticala, kliješta na glavi, rogove i sl. Žive u kori drveća ili u zemlji. Hrane se još sitnijim kukcima, raznim travkama, lišćem i sl.

Leptir
- razgovor uz slikovnice; Što trebamo znati o leptirima? Leptiri ne izlaze iz jajeta kao leptiri, nego kao gusjenice. Gusjenice se hrane dok ne ojačaju, a zatim se omotaju u tanke niti i miruju – kukuljicu. Dok tako miruju zamotane, gusjenica se polako preobražava u leptira. Leptir se izvuče iz kukuljice i poleti.
- od gusjenice do leptira – zajednički rad djece – izrada plakata         ( hamer papir, flomasteri, slikovnice vezane uz temu… )
- crtanje leptira ( flomaster )

Majčin dan
- razgovor uz slikovnice o mami. Poticati djecu na razgovor da opišu svoju mamu, kako se zove mama. Zašto volimo mamu, kako joj pokazujemo mami da je volimo, kako se mama brine o svome djetetu i dr.
- dar za mamu – izrada čestitaka za mamu ( kartice, kutije za jaja, tempere, škarice, ljepilo… )
- zajedničko ispisivanje čestitaka za pojedino dijete

Igre djece i roditelja (obilježavanje Dana obitelji) – atrij POU Hrv.dom Petrinja

   
lipanj  
 

Stanovnici livade (život u travi).

Bubamara
- razgovor uz slikovnu slikovnice – što trebamo znati o bubamarama? Bubamare su sitne životinjice koje su djeci privlačne zbog svoje crvene boje na krilima i crnim točkicama na njima.
Bubamare u igraonici
- djeca su imala priliku promatrati bubamare iz blizine.
Pričanje priče po slikama
- Bubamara na kiši - djeca sama pričaju priču
- izrada bubamare (kolaž papir u crnoj i crvenoj boji, crni flomaster)
Puž
Puževi u igraonici
- djeca su imala priliku promatrati puževe iz blizine.
– razgovor uz puževe. Što trebamo znati o pužu? Puž je životinja bez nogu, a njegovo tijelo nema kostiju, a na rogovima ima oči, što je djecu jako interesiralo,kao i oblik kućice. Kada se želi zaštititi od grabežljivac, povlači se u svoju kućicu.
- izrada puža (izrezivanje puža od karton, crtanje kućice, bojanje flomasterima).

Mrav
Terarij u igraonici
- djeca su imala priliku promatrati mrave  iz blizine.
- razgovor uz terarij i plakat o mravima. Što trebamo znati o mravu? Mrav je sitna životinjica sa šest nogu. Na glavi imaju usta s malim  kliještima, dva oka i dva ticala. Mravi žive u mravinjacima koji su obično pod zemljom ili kamenom, u mravinjaku živi kraljica koja liježe jaja …Hrane se raznim plodovima, a mogu nositi teret koji je mnogo veći i teži od njega….
- izrada mrava (izrezivanje mrava od karton, bojane patelama).

Ljeto (obilježavanje prvog dana ljeta, 21. lipnja)
- razgovor uz slikovnice; Što trebamo znati o ljetu? Ljeto je najtoplije godišnje doba. Dolazi nakon proljeća, a prije jeseni. Obratiti djeci pozornost na to da su dani duži, topliji, odjeća koju nosimo kratka… Kada su najveće vrućine, ljudi odlaze na ljetovanje. Poticati djecu na nabrajanje gdje se sve možemo kupati  ( more, rijeke, bazeni…)
- izrada ribica (karton, kolaž papir)
- izrada mora – valova (spužva, tempera u plavoj boji)

srpanj kolovoz ljetna stanka
   
 rujan  
 

Upoznavanje novoupisane djece u igraonicu s prostorm igraonice i knjižnice (igračkama, istraživačkim kutićima, obilazak dječjeg odjela i odjela za odrasle)
-međusobno upoznavanje djece (moje ime je…, upoznavanje pravila igraonice, poticanje djece na uočavanje i uvažavanje pravila te zajedničko pisanje istih…)

„Prijateljstvo" (obilježavanje Međunarodnog dana djeteta i Dječjeg tjedna)
- razgovor; u igraonici mogu naći prijatelja ili prijateljicu, što je prijateljstvo, dali već imam prijatelja, kako se zove…?


To sam ja
- kroz razgovore, ponuđene slikovnice i rekvizite (ogledala, vaga, mjeraća visine,…). Djecu kroz ponuđene aktivnosti poticati na razvoj pozitivne slike o sebi, pojama o sebi i svome tijelu, razvoj samopouzdanja, osjećaj sigurnosti, pripadnosti i te bolje međusobnog upoznavanja…
- pravim sebe – veliki kartonski papir, flomasteri, vuna, tkanina….
- to sam ja ( kako izgledam ) – dijete crta samog sebe, gledajući se u ogledalo (ogledalo, flomasteri, papir s iscrtanim ogledalom u koje dijete crta svoje lice…)
- otisci dječjeg dlana i ili stopala na zajedničkom papiru i s potpisom pod svakim otiskom ( tempera, hamer papir )
- moje ime – kako se zovem – izrada imena od tijesta, sušenje, bojanje
- svako dijete svoje ime od tijesta nosi kući (za aktivnost je potrebno: sastojci za slano tijesto, modlice slova, tempere…)

   
listopad  
 

Jesen
- razgovor: jesen je godišnje doba koje slijedi nakon ljeta, a nakon jeseni počinje zima. Što se događa u jesen, koje su promjene u prirodi? Rad ljudi u polju, vrtu i voćnjaku, koje je jesensko voće i povrće, kako žive pojedine životinje u jesen ( jež, medvjed, vjeverica, koje su ptice selice?…)
„Tržnica” ( improvizirana tržnica  gdje djeca mogu kupovati, vagati i prodavati različite jesenske plodine)


Jesensko lišće
- promatranje, opipavanje  i poticanje djece na razgovor o promijeni boje lišća
- boje jeseni – izrada jesenskog lišća ( tempera, izrezano lišće od hamer papira  u različitim veličinama i oblicima )
- jesensko voće i povrće – izrada jesenskog voća i povrća ( izrezano voće i povrće od hamer papira u  različitim veličinama i oblicima, lijepilo, kukuruzno brašno, vodene boje )
- moje jesensko drvo – izrada jesenskog drveta (kartonske rolice,tempere…)

Dani kruha (17.listopada)
- od zrna do pogače – kako nastaje brašno?

Jabuka (Svjetski dan jabuke 20.listopada)
- razgovor o jabukama; – što trebamo znati o jabukama - jabuka je plod koji raste na jabukinu drvetu, a plod jabuke je velik i sočan.
- kako izgleda jabuka – jabuka je okruglastog oblika, izvana ima tanku koru, a u sredini ima koštice tj. sjemenke iz kojih mogu izrasti nove jabuke, koje može biti boje
(crvene, zelene…),  kakvog je okusa (kušamo jabuku, a prije toga njezinu koru moramo oprati ili oguliti)
-zašto je jabuka važna za naš život (puna je vitamina,…),
- što sve od jabuke možemo napraviti (kompot, pekmez, rakiju, ocat…)
- izrada jabuke (hamer papir, kolaž papir)


Kukuruz
- promatranje kukuruza
- poticanje djece na promatranje pravilno raspoređenih zrnaca na klipu, što možemo dobiti mljevenjem zrna  ( brašno ) i sl.
- crtanje kukuruza ( olovka )

   
studeni  
 

Životinje u jesen
- razgovor; što se događa s životinjama u jesen i kako žive pojedine životinje u jesen – sakupljaju plodove za zimu, pripremaju svoju kućicu, mijenjaju dlaku i krzno, pripremaju se za zimski san i sl.
- razgovor  s djecom uz pomoć slikovnica i slika pojedinih životinja te na taj način motivirati i potaknuti djecu na razmišljanje i  produljivanje znanja o nekoj životinji.


Jež
- što trebamo znati o ježevima – ježevi su male šumske životinje kojima je dlaka na tijelu tako tvrda da se pretvorila u bodlje, imaju četiri noge i malu njuškicu, što ježevi vole jesti ( mlade biljke i šumske plodove, sitne životinjice…)
- ako bude mogućnost donijeti djeci pravoga ježa da ga pobliže mogu vidjeti, promatrati ili             opipati te na taj način što bolje predočiti ovu malu životinjicu.
- izrada ježa i njegove kućice  – izrezivanje ježa od tvrdog papira, bojanje, lijepljenje bodlji ( hamer papir, škarice, tempera, borove iglice za bodlje, ljepilo, lišće za izradu kućice, kukuruz ili suhe grožđice za oči…)
- bojanje aplikacija vezane uz jesen ( jesensko lišće, jesenska košara, jež…)

Pripreme za sv. Nikolu (6.prosinca)
- razgovor - tko je Sv. Nikola? Kroz priču i slikovnicu upoznati djecu s likom Sv. Nikole te njegovim dobrim djelima. Djecu poticati na razgovor o tome što bi sve voljela dobiti od Sv. Nikole, dali su ove godine bila dobri i poslušni te dali taj dar zaista zaslužuju…
- razgovor - tko je Krampus? Zašto je Krampus u pratnji sa Sv. Nikolom? Krampus je lik po svemu suprotan svetom Nikoli. Dok Sv. Nikola nagrađuje one koji su bili dobri, Krampus ih „kažnjava“ šibama.


Moje pismo sv. Nikoli
- pišemo pisma na kartice te ih zajedno stavljamo na šibe izložene u predvorju igraonice.


Čizma sv. Nikole
- izrada čizmice tehnikom kaširanja ( rolice od toaletnog papira, novinski papir, drvofiks, tempera u crvenoj boji, vata ili prirodna vuna u bijeloj boji )

   
prosinac  
 

Sv. Nikola i Krampus u knjižnici

- dolazak sv. Nikole i podjela darova djeci igraonice

Božić
- razgovor uz slikovnice; kako se priprema Božić u mojoj obitelji?  Što me najviše veseli u božićno vrijeme?
-izrada adventskog vjenčića – sušenje i bojanje voća i jesenskih plodova i lijepljenje na postolje od vinove loze…
-izlaganje adventskog vjenčića u predvorju igraonice
- „ paljenje“ svjećice svaki tjedan
- adventski kalendar – postavljanje adventskog kalendara u igraonici, zajedničko brojanje  preostalih dana do Božića, izvlačenje slatkiša iz džepića za pojedino dijete….
- sijanje božićne pšenice- briga o pšenici svaki dan ( zalijevamo i pratimo kako raste ) – svako dijete nosi svoju pšenicu kući
- izrada ukrasa za božićno drvce ( kartonski božićni motivi, ukrasne salvete…)
- izrada čestitaka za roditelje ( kartice, lijepljenje božićnih motiva na karticu, ispisivanje čestitke…)
- izrada borića za jaslice ( kartonska rolica, krep papir…)
- postavljanje jaslica u predvorju ispred igraonice
- zajedničko kićenje božićne jelke u igraonici
- podjela pšenice

Čitanje slikovnica
- sve teme i aktivnosti koje su provedene s djecom obogaćene su čitanjem slikovnice vezane uz određenu temu ili slikovnicu prema slobodnom izboru.


Igre u "kutićima"
- društvene igre, stolno-manipulativne igre, igre građenja, igre uloga, pokretne igre s pjevanjem, igre vezane na određenu temu ili prema interesu.


Boravak na svježem zraku
- boravak na svježem zraku odnosi se samo za djecu starijih odgojnih skupina i kada vremenske prilike to dopuštaju.

 

Plan rada za 2017. je okviran i nije konačan. Knjižnica zadržava pravo izmjena.